Gry umysłowe z kartką i ołówkiem
- 16.02.2021 12:56
-
Witamy Was!
Przygotowałyśmy Wam kolejny zestaw twórczych zajęć.
Zapraszamy Was do wspólnej zabawy!
Proponujemy Wam:
1) porcję gier umysłowych,
2) zabawę plastyczną rozwijającą wyobraźnię.Zachęcamy wszystkich do zaglądania na nasza stronę.
W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu na adres: amelka-03@wp.pl.
Wychowawczynie Świetlic
-
1) Gry umysłowe z kartką i ołówkiem
Poniżej kilka propozycji gier, do których potrzebujesz tylko kartki i ołówka, kilku kredek lub flamastrów.
5 kulek
- Polem gry jest kartka w kratkę.
- Każda osoba ma inny kolor flamastra/długopisu.
- Gra przypomina nieco ziemniaki oraz kółko i krzyżyk.
- Polega ona na tym, że na przecięciu linii raz jedna, a raz druga osoba rysuje kropkę.
- Wygrywa ten, kto przechytrzy przeciwnika i utworzy linię 5 kropek.
Kto dojdzie dalej?
- Dwaj zawodnicy poruszają się na boisku wielkości 20 × 20 kratek.
- Na środku boiska każdy z nich zaznacza początek swojej trasy - jeden stawia kreskę poziomą, drugi pionową (należy używać pisaków w dwóch kolorach) długości dwóch kratek - w ten sposób na środku powstanie krzyżyk.
- Teraz zawodnicy kolejno przedłużają trasę, zaczynając z dowolnego końca swojego odcinka startowego i zaznaczając dalsze odcinki (pionowo lub poziomo), każdy długości jednej kratki. Obaj poruszają się tylko wzdłuż linii kratek.
- Ich trasy mogą się pokrywać, ale nie mogą się przecinać.
- Wygrywa ten, kto najdłużej będzie mógł swobodnie stawiać kolejne kreski. Dlatego trzeba się starać jak najbardziej ograniczyć przeciwnikowi przestrzeń, po której mógłby się poruszać.
Kartofel
- To także gra dla dwóch osób.
- Na kartce należy rozrzucić kilkanaście numerków od 1 do 16 czy nawet do 20.
- Pierwszy zawodnik rysuje kółko wokół jedynki (to właśnie jest kartofel) i krętą linią łączy ją z dwójką, zakreślając kółko wokół niej.
- Drugi zawodnik łączy dwójkę z trójką.
- I tak w kolejnych ruchach zawodnicy łączą ze sobą wszystkie numerki.
- Linie rysowane przez grających nie mogą się ze sobą stykać ani przecinać. Za takie wykroczenie zawodnik otrzymuje punkt karny.
- Każdy stara się utrudniać zadanie przeciwnikowi, rysując linie wężykiem.
2) Zabawa plastyczna rozwijająca wyobraźnię
Opowiedz mi bajkęa) Potrzebne będą:
- plastikowe nakrętki,
- blok techniczny,
- nożyczki,
- czarny flamaster.
b) Wykonanie:
- Z bloku technicznego wycinamy kółka pasujące wielkością do wnętrza nakrętki.
- Na wyciętych kółkach malujemy pojedyncze obrazki: dom, zegar, jabłko, samochód, parasol. Wszystko, co przychodzi nam do głowy.
- Gotowe obrazki wpychamy do wnętrza nakrętek.
c) Gra gotowa.
- Układamy nakrętki obrazkami do dołu i losujemy np. 5 z nich.
- Odwracamy i na podstawie wylosowanych elementów opowiadamy bajkę, historyjkę.
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły